Zrozumieć SEO na Etsy

SEO (search engine optimization), to potężne narzędzie, które pomaga znaleźć właściwe artykuły, strony czy produkty. Dzięki niemu możesz dotrzeć swoim wpisem na blogu, zdjęciem pracy, produktem, do odpowiednich ludzi.

Odpowiednia optymalizacja to nic innego, jak stosowanie właściwych fraz. Najlepiej takich, jakich używają ludzie, do znalezienia właśnie tego, co chcesz im zaoferować.

Czy na Etsy SEO jest konieczne? Oczywiście, że tak. Platforma obfituje w miliony ofert. Jestem pewna, że znajdujesz na Etsy, całkiem wiele produktów konkurencyjnych. Żeby móc się jakoś wybić, wyświetlić klientowi, musisz zastosować właściwe słowa kluczowe. Nie dotrzesz swoją ofertą do nikogo, jeśli jej odpowiednio nie opiszesz.

Etsy zaleca, stosowanie dużej ilości  tzw. Long Tail Keywords. Są to długie frazy kluczowe, które szczegółowo opisują, czym jest produkt.

Trafisz nimi do ludzi, którzy już są zdecydowani na zakup. Poszukują oni konkretnego przedmiotu. Wiedzą, jak ma wyglądać i jakie cechy posiadać. Osoby, które wpisują krótkie słowa do wyszukiwarki, nie są jeszcze zdecydowane. Przeszukują produkty ot tak, bez konkretnego celu.

Jakie to są te krótkie słowa?

drewniany stół, gumowa pieczątka, porcelanowy kubek.

Natomiast długie słowa to takie, które precyzują dokładnie, cechy tych przedmiotów, ich użyteczność lub przeznaczenie.

Będą to:

drewniany stół do jadalni boho, gumowa pieczątka piwonia, zielony porcelanowy kubek.

Dlatego to ważne, aby znaleźć jak największą ilość słów, jakimi możemy opisać nasz produkt.

Zastanów się, co klient wpisałby do wyszukiwarki, poszukując właśnie takiej rzeczy.

Może nie szuka kubka a prezentu na urodziny przyjaciela? Albo potrzebuje drewniany stół do nowego domu?

Być może przedmiot ma być dekoracją kuchni w określonym stylu lub prezentem ślubnym.

Podkreśl materiał, z jakiego powstał przedmiot oraz styl, do jakiego pasuje.

Gdzie dodawać słowa kluczowe, by oferta na Etsy miała szansę docierać do poszukujących ją osób?

  • tytuł oferty
  • kategorie oferty
  • rodzaj rękodzieła
  • kolor
  • okazja
  • święto
  • opis
  • tagi

Kategorie, rodzaj rękodzieła, kolor, okazję czy święto, możesz wybrać jedynie z propozycji Etsy. Korzystając z danej opcji, nie wpisuj ponownie tych słów w tytule czy tagach. Możesz, ale w ten sposób zmarnujesz miejsce, które możesz wykorzystać na inne frazy.

W tytule wpisz kilka długich słów kluczowych. Tych precyzyjnie opisujących czym jest produkt. Celuj w konkretną potrzebę klienta.

W opisie napisz, dla kogo skierowana jest oferta, w jaki sposób może pomóc i co może wnieść do życia. W swoje zdania wkładaj tyle słów kluczowych, ile jesteś w stanie. Pamiętaj jednak, że klient, czytając opis, musi widzieć nie tylko po co, dla kogo i dlaczego, ale również wymiary, sposób przechowywania czy czyszczenia.

Tagi to miejsce na krótkie frazy. Klient nie zobaczy, jakich tagów użyłaś. Algorytm natomiast, połączy sobie wybrane słowa z jednego tagu, ze słowami z innego. Nie ma więc sensu powtarzać słów. Używaj wszystkich 13 miejsc na tagi i postaraj się włożyć minimum dwa słowa, w każdy z nich.

Moja złota zasada- tytuł i opis piszemy dla klienta. Tagi tworzymy dla algorytmu.

A jeśli masz kłopot ze znalezieniem więcej niż 20 tagów dla swoich ofert, sięgnij po moje gotowce. Stworzyłam również warsztat, w którym pokazuję, jak taki listing stworzyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera!